donderdag 9 januari 2020

Mezelf opladen?

De theezak stelde mij de vraag Hoe laad jij jezelf op? Dat is voor mij vrij simpel : door te gaan slapen. En ik kan slapen als een os, zeggen ze. Een van de weinige waarheden over mij. Haha! Slapen is voor mij voldoende om weer helemaal opgeladen te zijn. Ik ben namelijk meestal alleen geestelijk moe. Het is niet zo dat ik me druk maak. Als ik te veel prikkels krijg uit mijn omgeving raak ik vermoeid. Soms zelfs oververmoeid. Als ik ergens geweest ben en ik moet daarna nog een eind naar huis rijden, bijvoorbeeld. Een korte pauze inlassen helpt ook wel, maar slechts voor korte duur.
Vanwege dat soort vermoeidheid, kan ik zelfs tijdens een bezoekje in slaap vallen. Ik vind het zelf geen probleem. Een dutje doet me daarom erg goed. Even bijtanken en dan kan ie weer.