maandag 27 januari 2020

Deksels met een kleurtje

Vanmorgen ben ik op mijn fiets gesprongen. Nee, ik ben niet van de trappers gegleden, want ik blijf opletten en ken mijn beperkingen. De bus stond nog in de loods, omdat ik de gordijnen verwijderd had voor een wasbeurt. Zonder de gordijnen kan iedereen zo naar binnen koekeloeren. Vandaar.
De beide deksels van de extra ventilatiegaten die ik in de motorkap gezaagd heb, heb ik op kleur gespoten. Na wat denkwerk over de kapjes die ik zelf wil gaan maken, bedacht ik me wat het effect zou zijn indien de beide zwarte deksels in dezelfde kleur gespoten zou zijn als de bus.
Ik heb de deksels eerst ontvet en toen in een hechtprimer voor kunststof gezet. Na droging heb ik de deksels rood gespoten met de spuitbus die ik drie jaar geleden voor de bus had gekocht, om plekjes bij te werken.
Als afwerking heb ik ze van een vernislaagje voorzien.
Toen ik ze weer op de kap schroefde, zag het er niet eens verkeerd uit. Misschien ga ik helemaal geen afdekplaatjes maken. Scheelt werk en (misschien) geld.