vrijdag 10 januari 2020

Met de handen in de zakken

Als ik in een omgeving kom waar gewerkt wordt, krijg ik de neiging ook de handen uit de mouwen te willen steken. Al was het maar in de vorm van wat opruimen, als ik verder niets kan doen. Een werkomgeving die er enigszins opgeruimd uitziet, is veel prettiger om in te werken. Het geregeld afvoeren van afval is ook een klusje op zich.
Er zijn ook mensen die in zo'n situatie met de handen in de broekzakken gaan staan kijken, terwijl de rest druk bezig is. Vaak moeten die toekijkers per opdracht aangestuurd worden om hen te activeren. Laatst zag ik zo'n 'klusser' die ook met de handen in de zakken schaamteloos toekeek, hoe anderen(!) zijn huis opknapten. Onvoorstelbaar voor mij. Meneer moest een halletje opknappen. Hij kwam na veel aansporingen in een week tijd niet verder dan een laagje muurverf. De gaten in de muren had hij niet eens gedicht met plamuur. En dan te bedenken dat zo'n iemand een huis gekocht heeft om op te knappen. Maar goed, om die reden kwam hij dan ook terecht in het tv programma "Help mijn man is klusser!"