donderdag 9 januari 2020

Nog niet wakker

Vanmorgen was ik nog niet helemaal wakker. In plaats van de gft kliko, dacht ik de bak met het pmd afval buiten te moeten klaarzetten. Dus had ik de halfvolle zak met pmd onnodig uit de keuken gehaald en in de kliko gedaan.
Het was niet helemaal droog toen Fenna en ik aan de ochtendwandeling begonnen. Maar zo'n 300 meter verderop begon het te regenen. Daar had ik dit keer niet op gerekend. En dus werden wij beiden zeiknat. Weer thuis heb ik mijn doorweekte jack onder de overkapping gehangen om uit te druipen. Ik heb ook maar een droge jeans aangedaan. Voor Fenna was al die nattigheid een feest. Want na het drogen met een handdoek, kwam de föhn tevoorschijn. Van dat apparaat geniet ze, omdat ik al borstelend haar vacht met warme lucht droog blaas. Zodra ze het geluid van de föhn hoort, komt ze enthousiast uit haar mand. Ze roept nog net niet dolblij : "Föhnen, föhnen, föhnen!!" Gek beest.