maandag 6 januari 2020

Het is weer goed

Wat denk je? Word ik zowaar een gelukkig nieuwjaar toegewenst door iemand, wier hond ik vorig jaar met wat krachttermen uit ons tuintje gejaagd heb. Ik heb die mevrouw het afgelopen jaar al een paar keer vriendelijk verzocht haar teckel bij zich te houden. Ze laat de lijn heel lang vieren en ziet vaak niet eens wat die wandelende knakworst van haar uitvreet. Het vervelende is dat de hond overal zijn poot optilt. Ofwel overal tegenaan staat te piesen. Hij heeft een vaste plek tegen ons hek. De laatste keer, toen ik even uit mijn slof schoot tegen haar hond, was ze boos weggelopen.
We komen elkaar geregeld tegen, maar sinds het laatste incident heeft ze me niet meer gegroet. En nu opeens een gelukkig nieuwjaar. Het kan verkeren. Wat dat betreft ben ik ook de naarste niet, dus heb ik haar bedankt en haar het zelfde toegewenst. Al had ik over het laatste even later mijn bedenkingen. Wat heb ik nu gezegd? Misschien is ze gelukkig als haar hondje zich zo vrijelijk gedraagt! Eerst maar een nieuw jaar met nieuwe kansen afwachten. Dat ik haar toch weer groette heeft ook te maken met de band die het stel met elkaar heeft. Die twee zijn gewoon gek met elkaar.