donderdag 9 januari 2020

Luikjes plaatsen

Vandaag heb ik een tweetal aluminium luikjes geplaatst in een gesloten aanhangwagen. De eigenaar wilde zowel links als rechts een ventilatieluikje gemonteerd hebben. De luikjes waren al voorhanden, dus restte mij het werk.
Als eerste ben ik gaan passen en meten. Aan beide zijden, want aan een kant bevond zich een metalen rail. Daarna heb ik de rechthoeken op de wand getekend die ik moest gaan uitzagen. Ik heb eerst de linker kant gedaan. De luikjes waren voorzien van een losse rubberen pakking. Toch heb ik een strookje siliconenkit aan de boven- en rijwindzijde aangebracht. Je weet maar nooit. Daarna heb ik de rubberen pakking op z'n plaatst gemanoeuvreerd. Dankzij de kit bleef ie plakken. Toen die goed zat (daarvoor heb ik ook aan de binnenkant gecontroleerd) heb ik het luikje erop geschroefd. Gelukkig
ging het met de eerste helemaal goed, zodat ik met een gerust hart aan de tweede beginnen kon. De montage ervan ging nog sneller. Ik weet zeker dat de eigenaar zeer tevreden zal zijn met de luikjes. Geheel naar wens gemonteerd en de bak weer schoon opgeleverd.