donderdag 9 januari 2020

Waar zijn de ouders?

Die vraag stel ik mezelf geregeld als ik lees of hoor over kinderen die buitensporig gedrag vertonen. Gisteravond kwam die vraag ook weer bij mij omhoog borrelen. Het betrof een 10 jarig meisje dat medicatie gebruikte vanwege haar ADHD.  Ik hoorde haar tegen een kinderarts zeggen, dat ze het soms heel vervelend vindt, wanneer ze na schooltijd haar medicijnen vergeet in te nemen. Het arme kind liet blijken dat die verantwoordelijkheid blijkbaar bij haar neergelegd is. Onbegrijpelijk dat ouders dat doen. Wat een desinteresse.
Zelfs al zouden de ouders werken, dan regel je als ouders toch even iets, zodat het kind altijd haar medicatie krijgt. Ik hoor ook weleens over het wijzigen of stopzetten van medicatie, zonder dat iedere direct betrokkene / verantwoordelijke het weet. Wat een ouders. Onvoorstelbaar. Hallo, het gaat om een kind. Jouw kind!