donderdag 30 januari 2020

Stressvrij verhuizen


Wat mij betreft is het verhuizen een prachtig project om uit te voeren. Het doel is eenvoudig : spullen van A naar B overbrengen, binnen een bepaalde tijd, tegen vooraf bepaalde kosten en als het even kan zonder schade. Interessanter wordt het wanneer er op beide locaties ook nog geklust gaat worden. Dan is het zaak werkzaamheden af te stemmen op de verhuizing. Ik was vandaag gewoon weer in mijn element. Planmatig en doelgericht bezig zijn. Met een top down benadering. Dat laatste ook fysiek, want we begonnen op zolder. Wat is er mooier dan al afzakkend telkens een stukje woonruimte op te leveren als zijnde leeg en schoon? (Tussen)resultaten werken bij mij motiverend. Een kwestie van doelgericht blijven werken en je niet laten afleiden door bijkomende zaken. Het verliep ook vlot, omdat we dit keer de aanhanger voor de deur konden parkeren.
Op de terugweg gelijk veel afval meegenomen, zodat het ook op de nieuwe stek opgeruimd blijft. Het liep weer gesmeerd. Hoewel, waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik stootte per ongeluk tegen een achterlicht aan. Oeps. Ik heb stukje plastic bewaard, zodat ik het erop kan lijmen. En dan maar hopen dat de eigenaar het niet ziet? Nee hoor, ik ga kijken of die kapjes los te koop zijn en anders wordt het een compleet licht. Tot die tijd is de behuizing weer waterdicht.