Toen ik geduldig in de rij bij de kassa stond te wachten, zag ik een klant binnenkomen. Hij liep naar de uitgestalde bloemen en zocht een paar bosjes uit. Naast mij stond ook een rij wachtende klanten. De meneer vooraan was bijna klaar met afrekenen, toen de bloemenman met een aantal bosjes bloemen in zijn hand naar die kassa liep.
En wat deed meneer? Hij ging gewoon voor de volgende klanten, een ouder echtpaar, staan om zijn bloemen af te rekenen. De man van het stel reageerde wat verontwaardigd en zei : "O, hebben we weer een voordringer?" De kassamedewerker keek wat zenuwachtig naar de bloemenman, maar besloot hem toch te helpen. Tot onvrede van de oudere klanten. De bloemenman zelf keek strak voor zich uit en liet blijken oost Indisch doof te zijn.
Jammer, dat de medewerker die voordringer toch hielp. Hij had op z'n minst aan het oudere echtpaar moeten vragen of ze het goed vonden. En anders had hij hem gewoon naar de rij moeten verwijzen. Er waren meer klanten met weinig boodschappen. Het kan ook zijn, dat kassapersoneel van de Jumbo bepaalde instructies gekregen heeft. Zoals het negeren van fatsoensregels en voorrang / voorkeur te geven aan de eerst-ikke-klanten. Je weet het niet tegenwoordig.