donderdag 18 augustus 2016

Stoer doen en Lowlands

Vanmorgen was ik even bij de huisarts. Vanwege mijn zitvlak. Na een kort onderzoek met wat oefeningen, was de conclusie van de arts, dat ik waarschijnlijk een spiertje gescheurd heb. Of dat een spiertje is afgescheurd van mijn zitbeen.  Het gaat een maand of wat duren eer dat weer hersteld is. Toen ik hem vertelde over mijn demo, waarin ik met gestrekte benen mijn tenen nog meende te kunnen aanraken, zei hij : "Op uw leeftijd kunt u beter niet stoer doen." Daar moest ik even van slikken. Slikken moet ik van hem thuis ook; pijnstillers. Ze zijn hoofdzakelijk bedoeld om te voorkomen dat ik me een andere houding ga aannemen tijdens het lopen en/of zitten. Daar zou ik dan weer andere klachten van kunnen krijgen. Ik doe veel dingen dus staande, want ook het opstaan gaat lastig. Niet als ik uit mijn bed kom. Ik was vanmorgen weer lekker vroeg op. Wat een lange dag!
's Middag heb ik Mike en vier vrienden van hem met een geleende auto naar Lowlands 2016 gebracht. Ik reed hen naar de kiss & ride. Onderweg nauwelijks echt een file, want ik reed via een mij bekende route.  Die is anders dan die de gele borden aangeven. En dus kwamen we fris en fruitig aan, waarna de jeugd enthousiast uitstapte. Maandagochtend haal ik ze weer op. Ik ben benieuwd hoe fris en fruitig ze dan nog zijn.