donderdag 25 augustus 2016

Een kaartenbak in de camper

In de camper hebben we nogal wat kaarten. Autokaarten en fietskaarten. Die wilden wij een aparte plek geven. Ze lagen tot dan in het portiervak naast de bestuurder. Maar die moet rijden en niet kaartlezen. Boven de cabine bevindt zich op een schuin vlak een kale strook. Daar zag ik in gedachte al een kaartenbak hangen. Ik heb bij een bouwmarkt een wit geplastificeerd gaaspaneeltje en bevestigingsmateriaal gekocht. Zo'n ding heeft veel doorkijk, dus kan je een kaart of boekwerkje snel herkennen. Dat paneel heb ik op maat geknipt en op de workmate gevouwen (bodem en zijkanten) tot een kaartenbak. Die bak heb ik op de schuine wand gemonteerd. Er kan ook ander leesvoer in, zodat we comfortabel zittend in onze zetels de tijdschriften en boekjes voor het grijpen hebben.
Ik hoop binnenkort de camper opnieuw te wegen. We hebben van het oorspronkelijke interieur veel verwijderd en vervangen. De nieuwe vaste kasten had ik vooraf gewogen : 20 kg. Ik denk dat er per saldo weinig veranderd zal zijn qua gewicht. Maar om dat zeker te weten, moet ie een keer op een weegbrug.