Toen we de Ducato pas hadden, trok ik pardoes de greep van de schuifdeur eraf. Daar was nauwelijks enige kracht voor nodig. Ergo, nog meer werk aan de winkel.
Via een Ducato demontagebedrijf (vroeger : sloperij) heb ik een originele deurgreep gescoord. Ik heb daar gelijk maar een extra portiervak / -bak gekocht. Voor Sonja, dan kan ze haar spullen ook kwijt. Gebruikte onderdelen, dat wel. Maar wel origineel, dus 'who cares?'
Het uitbouwen van het kapotte slot was nog een aardig klusje. De bekleding aan de binnenkant moest eraf. Toen zag ik dat de deur niet helemaal geïsoleerd is. Dus, nog meer werk. Het was wat priegelwerk om het oude slot uit te bouwen. Er was weinig werkruimte aanwezig. Maar het lukte de deurhendel eruit te krijgen. Toen ik de beide exemplaren bekeek, zag ik aan de binnenkant, dat de kapotte Made in Taiwan was! Die deurgreep was ook wat lichter en kwam nogal typisch 'speelgoed-plastic' over. De ander wekte de indruk van bakeliet te zijn gemaakt. Of eerder zwaarder plastic. Het monteren van het (bijna) nieuwe verliep gelukkig vlekkeloos. De hele reutemeteut werkt weer als vanouds(hoorn).
Van de meneer van de sloperij hoorde ik dat die deurhendels nogal gevoelig zijn voor afscheuren. Maar niet op de plaats waar de oude was afgebroken : bij het scharnierend deel. Om de greep wat te ontlasten, heb ik een extra greep op de deur geschroefd. Haha! Leuk hoor zo'n oude wagen. Gewoon even de boor erin en hupsakee monteren maar. Geen gezicht, maar zeer functioneel. We gebruiken de officiële deurgreep louter om de schuifdeur los te maken van het slot. De extra handgreep is om hem open te trekken en/of te sluiten. Hopelijk scheelt het.
Nu nog een portierbakje monteren en iets bedenken als bekerhouders.