dinsdag 16 augustus 2016

Omslachtige Duitsers

Op een Duitse camping zag ik een groot bord, waarop hele verhalen stonden vermeld wat men zoal niet bij / in een nabij gelegen meer mocht doen. Ik heb het hele verhaal gelezen en kwam tot een simpele conclusie : daar mogen alleen mensen komen en op eigen risico zwemmen. Al het andere is verboden.
In een Duitse krant zag ik een hele reeks gewenste maatregelen om het terrorisme te bestrijden. Van boerka-verbod tot haatimams weren tot een grotere politiemacht. Nou, nou. Het geheel aan maatregelen deed me aan dat grote bord bij dat meer denken. Ook de lijst met maatregelen tegen het terrorisme kan ik kort samenvatten : grenzen sluiten. Of een bepaald geloof verbieden. Maar ja, dat klinkt weer zo.... zo..... intolerant en naar. Nee, dan maar zo'n omvangrijke omschrijving.