donderdag 17 november 2022

Vegetarisch

De afgelopen periode hebben we wat vleesvervangers gegeten. Dat kwam zo uit vanwege een aanbieding of zo. We eten veel en geregeld vegetarisch hoor. Ik doel dan op rijst, aardappelen en groente. Verhoudingsgewijs eten we dus veel vegetarisch met een stukje vlees of vis. We eten dus geen lappen vlees met een paar doperwten en een kwart aardappeltje.
We hebben vegetarische burgers (geen mensen!) gegeten. Kort gezegd : smakeloos spul. Hetzelfde voor de tofu stukjes. Komt bij dat wanneer er wel smaak aan zou zitten, het een kunstgreep is met chemische stoffen. Dus ik heb er weinig mee. Tofu, tahoe, vind ik het lekkerst als ze in blokjes of plakjes gefrituurd is en vervolgens aangemaakt is met ketjap of pindasaus. Samen met taugé vormen ze voor mij een lekkere vegetarische hap. Maar voor de rest vind ik het gemaakt en smakeloos eten. Op een gado 2 bordje ligt ook vooral vegetarisch voedsel. In dit geval met een paar stukjes kip. Dus geen KFC bucket vol zonder groente en dergelijke. Gewoon veel groente en relatief weinig vlees. Of wel : vegetarisch. Maar het neemt niet weg, dat ik toch ook eens die vegetarische frikandel wil gaan proberen waar men zo lovend over is.