Zo'n twee weken geleden heb ik voor het eerst iets bij AliExpress besteld. Ik wilde eens testen hoe het uitpakt met een bestelling. Ik heb voor de test € 20 uitgetrokken. Van dat geld heb ik voor € 12 wat hebbedingetjes / elektronica voor de auto besteld. Omdat ik ook meer wilde weten over kledingmaten, heb ik een Hyundai t-shirt besteld Ć” € 7,30. Ik zag voor het bestellen, dat ik op grond van de recensies kon zien in hoeverre de vermelde kledingmaat overeenkomt met de Europese maattabel. In mijn geval moest ik geen L, maar een XL bestellen. Er waren geen verzendkosten. En dat helemaal uit China!
Ik keek na het bestellen wel op van de enorme hoeveelheid emailberichten over mijn bestelling. Er ging geen dag voorbij of er was een bericht. Aan die statusberichten bleek ik weinig te hebben. Ik werd begin deze week verrast met een aflevering. Ik dacht dat het spul nog in China lag. Het ging hier gewoon door de brievenbus en het was een goede staat. Vanmorgen kwam het t-shirt. Volgens Ali zou het pas eind december hier aankomen. De maat XL bleek de goede maat te zijn. Ik heb alle ontvangen producten tevreden afgemeld.
Afgelopen jaren heb ik geregeld gelezen over mensen die relatief vaak bij Ali bestellen. Sonja heeft daar onlangs voor haar handwerk hobby wat besteld en was ook tevreden. Ik heb dus eindelijk de sprong ook maar gewaagd.