zaterdag 5 november 2022

Schapen met mondkapje

Ze noemen het verkiezingen of stemmen. Volgens mij is het een iq test. Vanmiddag moest ik komen opdraven voor mijn jaarlijkse antigriepprik. In het centrum aangekomen deed ik een mondkapje op. Dat is daar verplicht, maar ook als dat niet het geval geweest zou zijn, had ik het toch gedaan. Twee jaar geleden is Sonja daar door een arts besmet met corona. Het is niet alleen vanwege de besmetting toen daar, maar vooral ook vanwege de reactie van de betreffende arts. Als ik de man onverwacht zou zien, kan hij niet mijn lippen lezen en ben ik onverstaanbaar. Haha! Het was er dit keer rustig. Vorige eren was het erg druk. Toen gaf zo'n priksessie geeft keurig aan wie de schapen zijn en wie niet. De schapen sluiten zich klakkeloos achter een lange rij mensen aan. Ze kijken niet even rond en zien dus niet dat er vier rijen zijn, waarvan er drie erg kort. In die korte rijen staan de niet-schapen ook wel wappies genoemd. Hun aantal telt minder dan de helft van de aanwezigen. Ze zijn dus in de minderheid. De schapen kijken hen boos aan, omdat zij al weer het pand verlaten en zij nog in de rij staan.
Ik was dit keer nauwelijks binnen of een prikdame riep me met haar vingertje naar haar toe. Spannend! Zo'n prik bedoel ik. Want je weet niet van te voren hoe het met de prikervaring van zo'n iemand is gesteld.