maandag 28 november 2022

Grote schoonmaak

Vandaag heb ik mijn laptopje eens onder handen genomen. Met behulp van een programma heb ik hem schoongemaakt en de software bijgewerkt. Mijn laptop is wat dat betreft net mijn werkbankje in het schuurtje. Dat ruim ik ook geregeld op. Ik hoor nu iemand lachen.
Geregeld maak ik de laptop schoon, door bijvoorbeeld werkruimtes op te schonen, overbodige bestanden te verwijderen of veilig te stellen, e-mails van een afgesloten maand en cookies enz. verwijderen. Dit keer heb ik niet alleen de boel schoongeveegd, maar ook zo'n 15 stuurprogramma's laten bijwerken. Die verouderen ook en vaak is dat geen probleem. Maar ik heb toch liever de meest actuele versies.
Merk ik een verschil tussen voor en na de schoonmaak? Nauwelijks. Mijn laptop is en blijft qua snelheid mij prima bevallen.