vrijdag 25 november 2022

Met een voorgevoel

 

Als ik mijn emailprogramma open, schiet plots het aantal nieuwe mails in mijn hoofd dat in mijn Inbox gekomen is. Meestal klopt het aantal, maar van wie de mails zijn weet ik niet vooraf. Hetzelfde geldt voor reacties / antwoorden op een vraag van mij op fora. Als ik inlog komt het aantal ook plots opzetten. Ook daar klopt het meestal. Gek hoor!
Vorige week schoot in mijn hoofd, dat ik een familielid een bos bloemen moest sturen. Zomaar, want we zien elkaar weinig. Vanwege corona, verkoudheden, andere afspraken en de reiskosten (hoge brandstofprijzen). Wat blijkt? De bos herfstbloemen kwam op het moment dat het familielid ziek geworden was. Toeval? Toen ik een keer een kalender voor een van mijn broers kocht zei hij : "Ik heb afgelopen week nog naar die mooie kalender gekeken." Het overkomt mij vaker, dat ik over bepaalde zaken of mensen een voorgevoel heb. Mij is al een paar keer gezegd : "Jij kijkt dwars door me heen!" Dat was nadat ik opmerkingen gemaakt had of antwoorden gaf. Men vroeg zich af hoe ik van bepaalde privézaken of problemen wist. Zelf heb ik nooit verder werk gemaakt van dit verschijnsel. Je schijnt het verder te kunnen ontwikkelen. Maar daar heb ik geen behoefte aan. Ik vind het al vaak vervelend dat mijn voorgevoel mij waarschuwt. Want het heeft te vaak te maken met minder leuke situaties of mensen.