woensdag 30 november 2022

Deskundig en klantgericht

Met bewondering geniet ik van de jongelui die zo deskundig zijn. Zoals de jonge veeartsen van dr. Jan Pol. Of de autotechnici. Ik merk het al aan de uitstraling : zelfverzekerd. Dus geen getreuzel of aarzelingen, gewoon de kennis tevoorschijn halen en aan de slag gaan. Prachtig!
Ik werd er weer aan herinnerd, toen we vanmiddag conform afspraak bij de garage waren. Daar zou van de Matrix de reserve afstandsbediening ingeleerd en van het instrumentenpaneel alle lampjes vervangen worden. We konden erop wachten. Na een uurtje waren beide klusjes met succes geklaard. De kosten vielen reuze mee : nog geen €75. Kijk, daarvoor wil ik best een keer naar Zwolle rijden.
Ik had ook een afspraak gemaakt bij een andere garage voor hetzelfde werk. Maar daar werd erg aarzelend en terughoudend gereageerd op vooral het inleren van de afstandsbediening. En dat voor een garage dat zichzelf officieel dealer noemt. Ik moest ook rekening houden met hoge kosten.  Voor het inleren van de afstandsbediening moest ik rekening houden met zo'n €150. Bij de garage in Zwolle kostte me dat volgens de specificatie €16!! Er zijn vier nieuwe lampjes geplaatst voor € 45,- (beide ex btw en incl. arbeidsloon). Ik ben dus zeer tevreden over deze garage. Ik maar één puntje van kritiek : de chocolademelk was nogal waterig.😜 Vanwege de bezuiniging of een verkeerd afgestelde machine? Gelukkig heeft deze garage meer kennis van auto's.
Hoe dan ook, wij reden zeer vrolijk en tevreden terug naar Dronten. Nu wil ik alleen nog de olie verversen (met een nieuw oliefilter) en het pollenfilter vervangen. Dan is de Matrix wat het onderhoud betreft helemaal bij de tijd.