maandag 14 november 2022

Lekker rustig

Het was vanmorgen in de wasstraat lekker rustig. Iedereen aan het werk en ik de auto wassen. Ik reed daar afgelopen zaterdag in de buurt en toen waren alle boxen bezet. Bij de wasstraat zelf stond toen ook een aantal auto's te wachten. In de zon heb ik de Matrix afgespoten, geborsteld en weer afgespoeld. Iets verderop, ook in de zon en bij de loods, heb ik de auto droog gemaakt. Zo'n wasbeurt is een mooie gelegenheid om de auto vrij gedetailleerd te bekijken. Zo is het mogelijk de carrosserie goed te controleren op aanwezigheid van eventuele lakschade en/of vuil.
Dit keer heb ik de hogedrukstraal aan achterkant vanaf de onderzijde ingezet. Eerder had ik gezien, dat in de wielkasten zich zand / modder had opgehoopt. Dat zie ik liever niet, want vuil houdt nog meer vuil vast en maakt de kans op onzichtbare roestvorming groter. De binnenkant had ik vorige week al gedaan. Ik heb me beperkt tot het uitkloppen van het kleedje aan de bestuurderszijde. Op weg naar huis viel me op hoe stil de motor van de Matrix eigenlijk is. Alsof ie elektrisch is.