maandag 28 november 2022

Aan de smartphone?

Afgelopen week kreeg ik een brief van Rutte. Ik werd erop gewezen, dat de DigiD volgend jaar niet meer met een naam en wachtwoord gebruikt kan worden. Hij raadt mij aan een mobiele telefoon te gaan gebruiken met een App van de overheid. Dat is vanwege de extra  beveiliging. Er is nog een optie en dat is de sms-controle. Dan kan ik onze vaste telefoon ervoor gebruiken. Maar ja, dan kan ik dus DigiD niet gebruiken als ik elders verkeer.
In de brief staat een stappenplan hoe ik e.e.a. kan uitwerken. Met mobiel of een vast telefoonnummer. Het is bij mij zo erg, dat ik zelfs een uitgezette mobiele telefoon niet vertrouw. Want wie zegt dat ie echt uit staat? Het is net het lampje in de koelkast. Maar dat heb ik dankzij een cameraatje kunnen controleren. 😀 Ik heb een donker bruin (hoe kan het ook anders) vermoeden, dat ik toch met dat mobiel geval aan de slag moet. Al zou ik natuurlijk ook eerst de oplossing met het vaste toestel kunnen proberen. Volgens mij heb ik de DigiD nooit tijdens vakanties of zo gebruikt. Dus ik verwacht niet dat ik tijdens een vakantie naar huis moet om een sms te beluisteren / lezen. Maar ik begin maar met afwachten. Rutte liegt immers erg veel.