woensdag 16 november 2022

Alles veel duurder

Vanwege de alsmaar stijgende prijzen, besloot ik eens op de website van AliExpress te gaan kijken. Ik heb nog best wel een wensenlijstje en een to-do list, maar nu nog het geld ervoor. Ik zag dat een liter blauwe diesel al € 2,50 kost! Hoewel ik soms met enig nostalgie aan onze kampeerbus terugdenk, zijn het de momenten waarop ik de hedendaagse prijzen zie die mij toch een zucht van opluchting geven over de verkoop van de bus. Dat ding zou onbetaalbaar geworden zijn.
Niet eerder kregen wij zoveel berichtjes van het energiebedrijf. We worden doodgegooid met allerlei prijsinformatie. Die schieten de ene keer fors omhoog en dan zijn ze weer wat lager. Proberen ze ons in verwarring te brengen, zodat ze ons kunnen bedonderen? Ik bedoel, van al die prijzen klopt weinig. Volgens mij heeft enkel de leverancier er voordeel van. Er zijn energieaansluitingen, waar de eindgebruiker helemaal niets van een prijsverlaging / compensatie merkt. Dat zijn de woningen met een centraal systeem, zoals in flatgebouwen. De overheid speelt de leveranciers in de kaart.