maandag 28 november 2022

Nederland

Vraag : "Mag ik een Pepsi?"
Antwoord : "We hebben alleen Coke, meneer."
Reactie : "Oké, doe maar twee keer één gram."

Suriname is niet content met het voornemen van Nederland de excuses voor de slavernij in december a.s. aan te bieden. Volgend jaar is het 150 jaar geleden, dat de slavernij afgeschaft werd. Dat zou een beter moment zijn. Ook het wegblijven van Rutte vindt men niet correct. Het wordt zo een minder officieel gebeuren. Eigenlijk een vorm van desinteresse, een verplicht nummer. Logisch toch?
Zelf heb ik geen behoefte gehad om van de jongere Duitse en Japanse generaties excuses aangeboden te krijgen vanwege het gedrag van hun (voor) ouders. Ik vind het aanbieden van excuses door generaties die niets van doen hebben gehad met de activiteit sterk overdreven en heel erg woke. Ik heb liever excuses van de huidige generatie nakomelingen van slaven vanwege alle criminaliteit, het creëren van een onveilige gevoel en ondermijning van de Nederlandse cultuur. Of moeten mijn nakomelingen eerst nog 100 jaar wachten? Ik wil hun misdragingen ook wegstrepen tegen hun eis voor excuses en schadeloosstelling. Dan staan we weer quitte. Maar dan wel van beide kanten met een schone lei verdergaan. Dus niets achter de tekst van dit fraaie lied zoeken aub!