vrijdag 11 november 2022

Excuses vanwege slavernij?

 Even voor de duidelijkheid : deze regering biedt niet namens mij excuses aan vanwege het slavernijverleden. Ik heb niets met die slavernij te maken. Volgens mijn informatie vindt een meerderheid van de Nederlandse bevolking het aanbieden van excuses lariekoek. Trouwens aan wie worden die excuses aangeboden? Eerlijk gezegd vind ik dat tegemoet gekomen wordt aan notoire klagers, navelstaarders, die behalve de excuses ook nog geld willen zien. Dus daar zijn we dan weer : geld. De hand ophouden in plaats van werken. En als ze werken : alles en nog wat op de slavernij gooien. Ik heb het helaas herhaaldelijk van dichtbij meegemaakt. Dat was het geval met Surinaamse en Antilliaanse collega's. Ik heb ze als zeer vervelend, maar ook als zielig ervaren. Je kon geen fatsoenlijk gesprek voeren of het ging over slavernij, discriminatie en racisme. Wat een gezeik. 
Laten we wel zijn, ook in het voormalig Nederlands Indië vond slavernij plaats. Daar hoor ik erg weinig over, terwijl het van een veel recentere periode is. Maar ja, wij zijn geen zeurpieten. Dat komt ook, omdat de gemiddelde Aziaat de mouwen opstroopt en aan het werk gaat. Wat gebeurd is, is gebeurd.
Het is geen carte blanche voor criminaliteit voor latere generaties. Kijk eens wat er heden ten dage in de gevangenissen zit. Krijgen we van hen ook excuses aangeboden? De meeste van hun slachtoffers leven nog. Krijgen zij ook geld? Maar de regering geeft aan hoe woke het hier in Nederland is. Woke voor alles wat niet Nederlands is, want de echte Nederlander laat met in de kou staan.
Tot slot : ik heb nog geen enkel protest gehoord van onze 'zwarte' voetballers en hun aanhang vanwege het WK in Qatar. Mede dankzij het corrupte FIFA en de moderne slavernij kunnen zij daar voetballen. Of is dat omdat het 'maar' om ruim 6.000 dode Aziatische slaven gaat en ze daar een flinke vergoeding voor krijgen? Huichelaars!