woensdag 16 november 2022

Een dubbele afspraak

D66 wil politieke partijen die hen dwarszitten verbieden. Niet alleen de leugen, ook de angst regeert. Ik heb een dubbele afspraak gemaakt. Met opzet. Het betreft de vervanging van de verlichting van het instrumentenpaneel van de Matrix en het inleren van de reserve afstandsbediening. Ik meende een officiĆ«le Hyundai dealer te bellen (volgens de importeur), maar de antwoorden die ik kreeg op mijn vragen leiden geregeld tot gestamel en vaagheden. Met name met betrekking tot het inleren van de reserve afstandsbediening. Toen ik vertelde over datgene wat men mij bij een andere garage verteld had (inleren m.b.v. een aangesloten laptop) zei de man aan de lijn : "Als hoofd van de werkplaats weet ik dat." Maar ondanks zijn kennis, kon hij mij niets vertellen over de procedure. Toen was het in termen van : "volgens mij",  "misschien dat..." en "we gaan eens kijken of het lukt." Ik moest bij herhaling vragen of meneer nog aan de lijn was, omdat ie zweeg.
Na de afspraak heb ik toch maar even een andere dealer gebeld. Nou, die communicatie was een wereld van verschil. Ik kreeg keurig uitgelegd wat er voor het inleren moest gebeuren en hoe men het pleegt te doen. Gewoon direct antwoord geven zonder geaarzel en stiltes. Bij deze dealer kan ik twee weken eerder terecht en ik kan op de reparatie wachten. Ik houd de andere afspraak maar in reserve. Als het bij de eerste gelukt is, kan ik de andere afzeggen.