maandag 4 oktober 2021

Mooi weer!

Wat een weertje vandaag! Helemaal na zo'n nat weekend. Mensen moeten vaker naar het werk gaan, dan gaat de zon tenminste schijnen.... Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt door het zonnedoek van de overkapping te halen. Daarvoor moet ik ook even bij de buurvrouw zijn. Ze was zo aardig om de gammele huishoudtrap vast te houden, terwijl ik het doek losmaakte. Het is een kwestie van de bevestigingspunten losmaken en
vervolgens het doek uit de peesrail onder de dakgoot trekken. De onderkant is groen uitgeslagen, de bovenkant nog stralend wit.
Als het een keer zo uitkomt ga ik de onderkant schrobben. Maar tot dan hebben we het opgevouwen op zolder neergelegd.
Toen ik zo bezig was kwam een andere buurvrouw voorbij. Ze zei dat er nog meer mooie dagen aankomen. Die zullen we maar goed in de gaten houden, want de bus is zo goed als vertrek klaar.
Fenna lag lekker in het zonnetje te suffen. Ze dacht vast : "Maak jij je maar lekker druk, ik niet." Zoals ze daar lag was het net een caissière die achter de kassa in slaap gevallen was.