zondag 24 oktober 2021

Het dak op

Vanwege het zonnige weer kon ik het niet laten; ik ging even het dak op. We hebben zo'n handige uitschuifbare ladder. Ingeschoven is ie erg compact en du gemakkelijk op te bergen. Een mooi systeem hoor met die telescopische bomen. Maar ik blijf hem wat onbetrouwbaar vinden. Stel dat ie tijdens de klim plots in elkaar schuift? Onzin natuurlijk, want dat zit tussen mijn oren.
Ik wilde toch even een blik werpen op de buitenkant van het lekkende, linker luikje. Op het dak van de bus, zag ik direct dat er een stukje van de afdichting was weggeslagen. Ik heb het gat schoongemaakt en er eerst een laagje kit in aangebracht. Daarna heb ik het een stukje hard pvc van ongeveer dezelfde maatvoering erin gedrukt. Tot slot heb ik het geheel met nog wat kit dicht gesmeerd. Zo, nu is ie zowel van binnen als van buiten weer top en kan de boel in de herfstzon drogen.