donderdag 21 oktober 2021

Naar de kerk

Ik heb achteraf een kerkdienst bijgewoond. Dat kan vanwege het internet. Ik heb een preek aangehoord. Een heel bijzondere preek, want hij blijft erg lang bij mij hangen. Dus geen wollige wat ongrijpbaar verhaal zonder raakvlak met de praktijk. Maar een preek die tot nog meer denken aanzet. De inhoud van de preek kan ik niet als 'onzin' van tafel schuiven. Want ik heb al veel eerder de bronnen gelezen, waarin gesproken wordt van een maatschappelijke reset van de wereld. Niet door Jan met de Pet of Men met het hoofddoekje, maar door deskundigen. De interesse van regeringsleiders in mensen als Klaus Schwab en een instelling als WHO is niet zomaar of toevallig. Voor dergelijke preken (het gaat me niet zozeer over covid, maar over de realiteit) ga ik graag naar de kerk.