donderdag 28 oktober 2021

Net als Sally Carr

Als ik dit nummer hoor, dan ben ik weer aan het werk bij Beecham in Amsterdam, later Amstelveen. Begin jaren 70 runde ik daar de computerafdeling, ook wel 'het kippenhok' genoemd vanwege het feit dat daar verder enkel vrouwen (ponstypistes en een operatrice) werkten. Dan zie ik mijn collega's weer en speciaal een medewerkster, die de mode op de voet volgde, Roosje. Ze kleedde zich dus ook net als Sally Carr, met hotpants en witte knielaarzen. Ze liet alleen niet haar zwarte haren blonderen. Haren kleuren was in die tijd niet zo nodig, de dames waren blij met zichzelf. Roosje droeg ook zo'n jas van schapenleer. Leuk om te zien, maar als ie nat was vanwege de regen, hing er een ware kadaver lucht om haar heen. En anders in de garderobe. Ondanks dat was het al met al een zonnige tijd; soleil, soleil.