dinsdag 12 oktober 2021

Een bekend verzoek

Prins Edward wordt in Engeland niet vervolgd. Logisch, want de aanklager en de rechter zouden daar geen leven meer hebben. Rest nog een proces in Amerika. Toen ik rond het middaguur bij de viswagen stond te wachten op mijn bestelling, werd mevrouw naast mij geholpen. Omdat ze rechts van mij stond, hoorde ik haar een mij bekend verzoek doen. Ze vroeg namelijk of de verse makreel die ze wilde kopen gefrituurd kon worden zonder hem door het beslag of de bloem te halen. Ik heb een oom gehad, die dezelfde vraag stelde als hij verse makreel kocht. Deze mevrouw was ook Indisch, maar dat kan toeval zijn.
De vosverkoper zei dat hij net het frituurvet had ververst en daarom geen verse makreel zonder bloem wilde frituren. Mevrouw ging akkoord met een dun laagje beslag.
Mijn oom maakte ook vaak zelf sambal. Die was zo heet, dat de tjobek aangevreten werd. Meende ik gezien te hebben.