dinsdag 26 oktober 2021

Volkstuintje

Als ik hier de volkstuintjes bekijk, dan is het merkbaar herfst met af en toe wat winterse beelden. Met dat laatste bedoel ik de witte laag op de gewassen na een lichte nachtvorst.
Ik zie ook relatief veel groenten, die er wat vergeten bijstaan. Zoals spruiten, die misvormd zijn vanwege het doorgroeien. Waarvan de planten op de grond liggen. Of boerenkool die tegen de grond ligt. Afgelopen zomer zag ik ook veel slaplanten die doorgeschoten waren. Ook jammer en zonde, want het is en blijft voedsel. De betreffende huurders zouden ook een bordje kunnen plaatsen met de tekst : Gratis oogsten. Zo'n bordje zag ik hier in de buurt, toen een pruimenboom vol hing. Er lagen zelfs gebruikte plastic tasjes bij. Er zijn ook tuintjes waar wildgroei plaatsvindt. Ze zijn verhuurd, maar de huurder doet er verder niets mee. Jammer, want er staan toch anderen op de wachtlijst?