donderdag 21 oktober 2021

Help, een lek!

Toen ik vanmorgen in de bus was, viel mij een natte plek op het trapje op. Dat trapje staat los in de bus, onder de voorste luikjes. Toen ik de luikjes inspecteerde, zag ik bij het linker een druppel hangen! Ik heb de lijst losgemaakt en zag direct de oorzaak. Een rand van het luikje was wat verbogen. Raar, hoe kan dat nou??
Plots herinnerde ik me een voorval toen ik gisteren door het zo mooie bos reed. Ik zag vlak voor me een tak uit een boom langs de weg vallen. Niet echt een forse, maar wel een aardig dik ding. Ik was al blij, dat ie niet op de voorruit terechtkwam, maar tegen het dak ketste. Er was geen tijd om te remmen. Zo te zien heeft die tak precies de aluminium rand van het luikje geraakt. Het was naar binnen gedrukt en zodoende los gescheurd van de kit. Ik heb met een föhn wat staan blazen om de rond droog te krijgen. De rand heb ik wat terug gebogen. Daarna heb ik de aansluiting op het dak provisorisch met siliconenkit dicht gesmeerd. Ik hoop dat het vocht nu wegblijft. Komende dagen zal ik met een föhn het stukje plafond gaan droogblazen. Er zal vast wat in het hout getrokken zijn.