woensdag 13 oktober 2021

Schadeherstel

Na de crash van mijn externe harde schijf, ben ik ook een fotoalbum kwijtgeraakt. Het album was al afgedrukt, maar ik vind het fijn een kopie ervan op mijn eigen schijf te bewaren. Er bevinden zich ook exemplaren van de albums bij de leverancier. Maar die hanteert een beperkte bewaartijd.
Dus ben ik terug in de tijd gegaan, om mijn militaire dienstplicht weer in beeld te brengen. De foto's en teksten heb ik nog wel. Al moest ik de foto's wel wat aanvullen met scans uit mijn eigen album, want ook daarvan miste ik een paar.
Als ik een album maak waarvan de foto's verspreid zijn over meer dan een map, dan verzamel ik ze in één map. Speciaal bedoeld voor dat album. Dan hoef ik tijdens het maken van het album niet telkens heen en weer te springen over de harde schijf. Dat kan natuurlijk soms toch voorkomen, ik vergeet soms iets, maar dat is dan minder hinderlijk.