woensdag 27 oktober 2021

Beren op mijn pad

Het begon met meneer / Bruin Beer, je weet wel, van Broer Konijn en Rein Vos. Dat was voor mij de eerste beer. Er was in mijn jeugd ook een Russische beer. Daar hoorde ik veel verhalen over, maar die beer heb ik nooit gezien. 's Morgens vroeg net na 6 uur, was er een keer ook een beer. Op Radio Luxemburg; Running Bear. Toen we op Curaçao waren hoorde en las ik weer van een beer, die in het circus van Toni Boltini zich aan een zangeres vergreep. Tenminste dat deed de foto vermoeden. Ik was net aan het puberen geslagen en had de klok horen luiden. Daar hoorde ik trouwens weer het bekende deuntje van Radio Luxemburg, maar dan gezongen door Het Cocktail Trio; Grote Beer. Leuke vertaling, maar het origineel bleef mij imponeren. Vanwege het verhaal. Terug in Nederland was er Beertje Colargol. Maar dat beestje was er meer voor mijn jongste zusje. Weer later kwamen nog heel veel andere beren op mijn pad. Ik leef nog.