zaterdag 16 oktober 2021

Koplampen poetsen

De koplampen zagen er nogal dof uit. Door weer en wind rijden heeft z'n tol geëist. Ook al ging het niet sneller dan 100 km / uur. Nadat ik het 'glas' (=kunststof) schoongemaakt heb, ben ik met wat Commandant 4 gaan poetsen. In eerste instantie leek het geen effect te hebben.  Ik kreeg de neiging harder op de doek met het poetsmiddel te gaan drukken. Maar ik wilde niet plots met mijn hand en doek in de unit terechtkomen. Het is immers allemaal kunststof.
Maar naar mate ik langer en geduldig bleef poetsen verdween het doffe uiterlijk. Na flink poetsen en uitpoetsen kwam een fraai glimmende koplamp tevoorschijn. Hè hè. Na een korte pauze, ik stond zowaar te hijgen!, heb ik de tweede ook gedaan. 't Autootje kijkt na de staaroperatie nu weer helder uit beide ogen.