vrijdag 8 oktober 2021

Mag ik even wat vragen?

Vandaag kwam er een vrouw aanlopen, toen ik bij de bus was. Voor haar uit liep een witte herder. Niet aangelijnd. Even overwoog ik haar aan te spreken. Om een vraagje te stellen. Fenna is hier al vier keer door niet aangelijnde honden (2 x door twee dezelfde honden) aangevallen. Vandaar. Ik wilde me niet beperken tot een opmerking in de zin van : "De hond moet aangelijnd zijn, mevrouw." Nee, ik ben geen handhaver en helemaal geen ruziemaker. Ik zou haar gevraagd hebben hoe goed ze de herder onder appel heeft staan. En dan vertellen over de aanvallen van loslopende honden op de aangelijnde Fenna. Volgens de verordening mogen honden alleen in het Dorpsbos loslopen. Maar ook dan dienen zij onder appel te staan. Maar ja, de meeste loslopende honden luisteren voor geen meter. Of zijn ze net als veel van hun baasjes Oost-Indisch doof?
De stoep is ter plaatse erg smal vanwege een wild groeiende haag. Ik zag mevrouws mond bewegen en dat de hond zich direct omdraaide en naast haar ging lopen. Dus bleef het beperkt tot een wederzijdse groet.