vrijdag 8 oktober 2021

Onder de palmboom

Als er miljoenen extra worden uitgegeven aan Handhaving vanwege de coronapas en niet aan de Zorg, dan gaat het volgens mij over controle en niet over gezondheid.
Meemaken zal ik het niet, maar wie weet komt er een tijd dat de gemeente palmbomen plant. Vanwege de verder afnemende ijstijd, zal ik maar zeggen. Het einde van de eikenprocessierupsen. Al eerder heb ik het over een palmboom bij ons huisje gehad. Een ziek boompje werd verwijderd. Ik wilde op die plaats graag een palmboom terugzien. Maar daar werd door de heren van het groenonderhoud alleen om gelachen. Ze vroegen niet of ik soms heimwee had. Dus is die plek nog steeds boomloos.
Een palmboom dus. Ik zie de kokosnoten al hangen. Net zoals op Curaçao achter in onze tuin. En dan verse klappermelk drinken. Mmmm! Op Ambon woonde trouwens een meisje, dat....