woensdag 6 maart 2019

Zo WNL, jij durft!

Vanmorgen keek en luisterde ik naar het tv programma van WNL. Dit keer vanwege de aanwezigheid van meneer Kuzu van de politieke moslimpartij Denk. Ik luisterde aandachtig naar de antwoorden van Kuzu op de vragen van de presentatrice Maaike Timmerman. Ik kreeg er kippenvel van. De Turkse Kuzu is is net als Bij1 ordinair anti-Nerderland en tegen de vrijheid van pers / meningsuiting. Hij kreeg dit keer van de presentatrice lik op stuk. Ze legde dit keer zelfs CBS cijfers op tafel over de criminele allochtonen (Marokkanen, Turken en Antillianen), uitkeringstrekkers en niet-geïntegreerden. Dat vond ik erg opvallend, want op het noemen van man en paard leek al die tijd een soort taboe te rusten. Ik was blij met haar verweer.
De lichaamstaal van Kuzu veranderde toen ook. De Turk zou haar het liefst voor de camera een pak slaag gegeven hebben. Hij nam ook een respectloze houding aan, die aangaf dat zijn gesprekspartner een minder persoon was en alsof hij opeens presentator van WNL was. Om te voorkomen dat nog meer van zijn uitspraken eenvoudig weerlegd zouden worden, hield Kuzu stug het woord en weigerde te luisteren naar presentatrice Timmerman. Kuzu bleek niet in staat met dergelijke discussie te kunnen omgaan. Een enge partij met een kleinzielig mannetje als leider. Zijn Marokkaanse collega Farid Azarkan is nog erger. Soort zoekt soort. Brrr.