woensdag 6 maart 2019

Even de techniek in

Als ik berichten met de standaard tekstverwerker van dit blog opstel, komt het voor dat de weergave niet geheel conform mijn wensen of eisen is. Soms blijft de lay-out hardnekkig onveranderd, ondanks mijn correcties. Als dat het geval is, schakel ik even over naar de HTML code. Zeg maar de achterkant van de tekst, links en afbeeldingen. Vaak zie ik in die programmeertaal (coding) waar de schoen wringt. Dan pas ik het in de HTML code aan en schakel dan weer terug naar de voorkant. En zie, het probleempje is opgelost. Omdat ik ooit begonnen ben als programmeur, herkende ik vrij snel de opbouw / syntax van de HTML coderingen. Het is net als rijden in een andere auto; even zoeken naar de knopjes, hier en daar wat proberen en voor je het weet is het alsof je in je eigen auto rijdt.
Ik maak ook gebruik van de HTML als ik afbeeldingen of links niet standaard, maar op mijn manier wil weergeven. Hoewel ik geregeld in de HTML zitten klooien, voel ik me dus geen HTML programmeur. Ieder zijn vak.