donderdag 28 maart 2019

Hulp voor Spanje

'Nederlandse' criminelen genieten in de Spaanse zon. Ik gebruik aanhalingstekens, want het gaat voornamelijk om Marokkaanse criminelen, van wie men wat mij betreft het Nederlandse paspoort direct moet intrekken. Ik heb een paar keer een docu gezien over de Spaanse douane. Als je ziet wat daar allemaal voorbijkomt aan criminelen. Bijna 100% komt van Noord Afrika! Schrikbarend veel dus. Ik zou bijna ook wat gaan smokkelen, al was het enkel om wat variatie in de cijfers aan te brengen. Men smokkelt voornamelijk drugs. Soms zie ik ook mensen die hun busje volgeladen hebben met sigaretten of mobiele telefoons. En allemaal zonder rekeningen te kunnen overleggen. Maar de drugshandel overtreft alles. Logisch, want Europa schreeuwt steeds meer om drugs en dus om criminaliteit.
Er was een korte docu over de criminaliteit aan de costa's (La Linea). Naar goed Nederlands gebruik kwam het woord Marokko en/of Marokkanen niet uit de luidspreker. Ze komen met supersnelle speedboten, waarmee ze de Spaanse politie vaak te snel af zijn. Het is vervolgens snel overladen op gereedstaande auto's en wegwezen. Veel woonwijken in steden en dorpen aan de Spaanse zuidkust zijn in handen van criminelen en de politie heeft lokaal te weinig mankracht. Die zet men liever in om Cataloniƫ onder de duim te houden. Dus gaat Nederland de Spaanse politie bijstaan in de strijd tegen 'Nederlandse' criminelen.