woensdag 6 maart 2019

Ajax!

Wat een wedstrijd, zeg! Dat was lang geleden dat ik Ajax zo goed heb zien spelen. Vooral in de eerste helft. In de tweede helft zag ik af en toe het mij meer bekende Ajax, met veel terugspeelballen, trage voortzettingen en onnodige fouten. Vooral Frenkie de Jong vond ik op dat gebied minder spelen dan de rest. Verdedigend was hij te laat bij het tegendoelpunt en De Jong werd overmoedig, toen hij nota bene in de verdediging dacht even een paar Madrilenen te kunnen uitspelen. Real was dermate uit zijn doen, dat het balverlies van De Jong zelfs met drie Madrilenen voor keeper Onana niet leidde tot nog een tegendoelpunt. Maar ja, wat wil je. Het is zeer moeilijk voetballen met zoveel geld op zak. Ik ben benieuwd wanneer de trainer van de Koninklijken ontslagen wordt. Het gaat niet goed met Real M. Ik ben ook benieuwd of Ajax straks ook wint van een lager geplaatste Eredivisie club.