maandag 18 maart 2019

Aanslag Utrecht

Na de aanslag in Nieuw Zeeland ging men niet alleen daar, maar o.a. ook hier moskeeën beschermen tegen anti-moslim terreur. Ik vond het wat vreemd. Uitgaande van de stelling actie en reactie zou ik onze kerken gaan beschermen. Maar ja, wie ben ik? Wat gebeurde er vanmorgen? De terreur komt uit de andere hoek! De bekende hoek, helaas. Gevolgd door een toespraakje over democratie en tolerantie gelardeerd met kreten als 'ongelooflijk' en 'ongekend'. Wat de kreten betreft, dan sta je als politicus erg ver van de realiteit. De vraag was niet of we een aanslag zouden krijgen, maar wanneer. Vandaag dus, helaas.
Als ik hoor wat de dader allemaal op zijn kerfstok heeft staan, is het onbegrijpelijk dat zo'n iemand vrij rondloopt. Maar ja, dit is Nederland.
De IS is niet verslagen. Ik vrees dat het alleen maar erger gaat worden. Deze maand zijn in Nigeria weer christenen omgebracht. Dit keer ruim 20 mensen werden door gewapende herders (Fulami) vermoord.