maandag 11 maart 2019

Wetteloos versus machteloos

In een website las ik letterlijk "Strijd om Cornelius Haga Lyceum steeds heftiger". Ja, ja, we hebben een kleine oorlog gaande tegen islamieten. Een mooi voorbeeld van waartoe ruimte geven aan andere culturen kan leiden. Ons land heeft weliswaar in de jaren 60 de deuren opengezet, maar vergeten dat mensen met heel andere opvattingen dan de westerse en/of christelijke zouden binnenstromen. En dat we een democratie hebben, waarin hen alle ruimte geboden wordt om zelfs zich tegen ons te keren. En in al die vervelende, ongewenste tot zelfs wetteloze toestanden staat de overheid machteloos en is de 'gewone' burger de dupe. Logisch dat hier en daar die gewone burger het heft / recht in handen neemt. De overheid laat het immers afweten.
Mocht dit soort zaken echt uit de hand gaan lopen, dan krijg ik liever een boete wegens illegaal wapenbezit, dan dat ik zelf een slachtoffer wordt van het slappe beleid van de nationale en/of lokale overheden. Nu ik dit zo schrijf denk ik : het is toch wel heel erg dat ik zo ga denken. Sorry, nee. Laat de regering maar met F16's wat bommen afgooien. Net zo aanpakken als men dat deed in Syriƫ met hun geestverwanten. Of stuur er Koerden op af. Tegen ons, Indo's was men immers ook niet zo vriendelijk.
Iedereen weet dat onze overheid wel zou ingrijpen, wanneer in een kerk snode plannen gesmeed zouden worden om islamieten aan te pakken. Of wanneer een of andere (motor)club snode plannen heeft. Maar islamieten aanpakken durft men niet. Die lui grijpen namelijk direct naar steek- en/of vuurwapens. Brr.