Renault Nevada |
Na dit schoon klusje ben ik wat oud ijzer gaan scheiden en opruimen. Ik worstelde wat met een koperen spiraal, die in een aluminium behuizing was vastgezet. Maar wie niet sterk is (mijn spierkracht neemt af), moet slim zijn. Door de aansluitingen van het spiraal op de behuizing weg te slijpen, kon ik de koperen doorvoeren uit het aluminium los tikken. Ik gebruikte als dreven een stukje cv buis dat precies in de gaten bovenop de koperen leiding paste. Met een paar tikken met de hamer sloeg ik de beide doorvoeren los. Hoera! Vervolgens heb ik een boiler gepeld. Ik heb mijn werkzaamheden afgesloten met het opruimen en schoonvegen van de vloer. Toen hield ik het weer voor gezien. Alles wat ik daar wilde doen, had ik gedaan.
Hoewel ik nieuwsgierig was naar de start van de Formule 1 ben ik er niet extra vroeg mijn bed voor uitgekomen. Hallo, het is nog steeds zondag.
Ik herinner me nog dat in de jaren 90 Renault aan een opmars begon. Zelf had ik het idee, dat de successen van het Williams Renault F1 team daaraan ten grondslag lagen. De gewone productiewagens van Renault profiteerden daarvan. Vooral de motoren werden een stuk beter. Vandaar dat ik toen koos voor de Nevada uit die periode.
Vanmorgen zag ik 'onze Max' een fraaie derde plek behalen in zijn Red Bull Honda. De Honda motor kan erg goed mee met de top van de F1 en dan vooral de Mercedes. Eerlijk gezegd ben ik toch wel wat verbaasd over deze prestatie van met name de Honda motor. Al moet ik toegeven, dat ik me louter gericht heb op de raceprestaties van die motor in Europa.
Max' voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo bleef Renault trouw en daarmee ook de pechduivel. Zijn Renault viel met pech uit. Zijn die Mercedessen dan zo bijzonder? Misschien krijgen we nog een Mercedes-gate.