donderdag 14 maart 2019

Dr. Phil en ouderschap

Intro :  Ouders hebben de zorg op zich genomen van hun kleinkind, omdat hun partnerloze dochter daartoe niet in staat is. Hun dochter wil het kind terug. Nu! Dus op naar Dr. Phil.

Dr. Phil vraagt de dochter / moeder : "Waarom wil je je kind terug?"
Dochter wijzend naar haar moeder : "Omdat die bitch hem van mij afgepakt heeft!"
Wat heen en weer gepraat, waaruit blijkt dat de dochter een alles behalve stabiel leven leidt... :
Dr. Phil : "Waarom heb je het kind toen bij je moeder ondergebracht?"
Dochter : "Omdat ik het beste voor mijn kind wilde....."
Stilte volgt.
Dr. Phil : "Wat moet er volgens jou gebeuren?"
Dochter : "Ik wil geld van mijn ouders, zodat ik hen voor de rechter kan slepen om mijn kind terug te krijgen."

Tja, en toen was ik alweer klaar met het bekijken van deze aflevering met een hopeloos betweterige, puberale dochter van het type kauwgombekkie als middelpunt. Terwijl Dr. Phil haar de oren waste ging ik naar het aanrecht voor de vaat.