vrijdag 29 maart 2019

Geen zin in herhalingen

Er zijn mensen die bepaalde films meer dan een keer gezien hebben. Ik vind het zonde van mijn tijd. Ik heb genoeg andere dingen te doen en ben niet in voor voorspelbare zaken, zoals een film voor een tweede keer bekijken.
Waar ik ook geen zin in heb, is dezelfde adviezen geven aan dezelfde personen. Er zijn mensen die mij om een advies vragen. Dat mag en is vaak leuk. Ik help ze dan graag. Of ze mijn advies overnemen is aan hen. Soms volgen ze mijn advies niet op en blijft het probleem bestaan. Tja, dan moeten ze niet weer met dezelfde vraag bij mij terug te komen. Ze kennen mijn antwoord/ advies immers al.
Ik heb het dan over zaken waar ik vanwege mijn opleiding en/of (levens)ervaring enig verstand van denk te hebben en waarvan ik weet dat de vrager dat nauwelijks of niet heeft. Ik deed dat ook op mijn werk zo. Ze hoefden mijn advies niet op te volgen, maar kom dan niet weer terug bij mij met hetzelfde probleem. Tenzij mijn advies niet juist was natuurlijk.