zondag 24 maart 2019

Een ommetje gemaakt

Vanmorgen, nadat ik de gordijnen had opengetrokken om een nieuwe zondag binnen te laten, heb ik het ontbijt gemaakt. Fenna had als eerste haar boterham naar binnen. We zijn toen naar buiten gegaan voor de dagelijkse ochtendwandeling door het Dorpsbos. Onderweg kwamen we aan halve muis tegen. "Beter een halve muis dan een lege voerbak", heeft een kat vast gedacht. Het kopje was eraf gegeten. Logisch, want als je bij het staartje begint, kan zo'n beestje in je lip bijten. Fenna had geen trek. Het is meer iets voor onze Tom.
Het was heerlijk stil in het bos, afgezien van fluitende vogels. We besloten een andere route te lopen. Langs dat deel staat een bankje. Al eerder had ik daar veel zwerfvuil gezien van klimaatspijbelaars, ook wel puberende schooljeugd genoemd. Ik had een kleine lege broodzak bij me. Dit keer heb ik enkel de lege blikjes en wat verpakkingsmaterialen opgeraapt. Ik heb daarvoor een (schoon, gevuld is weliswaar lekker warm maar minder leuk om in te knijpen) hondenpoepzakje als handschoen gebruikt. Tijdens het opruimen zag ik veel lege bierflesjes liggen van de wat oudere jeugd. Zo te zien liggen die daar al heel erg lang. Dus we gaan beslist nog een keer dat ommetje maken. Voor het zwaardere werk.