zaterdag 23 maart 2019

Roestbestrijding

op 'n trappie
...toen...
Weleens helemaal vergeten, dat je op een trap staat en even een stap opzij maakte? Nee? Gelukkig maar. Ik ook niet hoor, al ben ik soms bang dat ik zelfs zoiets zal vergeten. Maar ja, dat is dan hard wakker worden. Ik kan hooguit vallen. Haha!
.. en nu....
Tegen het middaguur was ik weer in de loods. Na de winterse periode heb ik de bus gecontroleerd op roestvorming. Er waren een paar kleine plekjes en zowaar een gaatje in een dorpel. Dat gaatje heb ik subiet aangepakt en vandaag afgewerkt. Dus dat betekende schuren en in de (anti roest) grondverf zetten. Terwijl de grondverf droogde, heb ik de aluminium peesrails licht opgeschuurd en vervolgens opnieuw in een primer gezet. Ik stond daarvoor op een trap zeer ontspannen te lakken. Ook de rail op de schuifdeur, bedoeld voor het zonnedoek, heb ik geschuurd en in de primer gezet. Het is een speciale primer, die ook corrosie moet voorkomen. Als de primer droog is worden beide peesrails weer mat zwart gespoten. Ik heb daarna de kleine plekjes aangepakt. Inmiddels was de dorpel droog en kon ik een eerste laag met mat zwarte lak spuiten. Het rode deel moest nog wachten. Tot nu toe vind ik het herstel geslaagd.