vrijdag 20 juli 2018

Vrijdag rustdag

Op de vrijdag komt er niet veel uit mijn handen. Het is de dag waarop we op een kleinkind passen. In dit geval op Luuk. Hij is zwaar verkouden en dus niet in zijn normale hum.
Hij is erg slap en snel moe. Luuk slaapt veel. Als hij slaapt kan ik even wat gaan doen. Zoals het schoonmaken van de koelkast. Komende week gaat een groep jongelui weer met de bus op stap. Dus ben ik de bus aan het klaarmaken voor hen. Alles wat ze neit nodig zullen hebben gaat eruit. Net als vorig jaar. Ik ga dat 's morgens vroeg of  's avonds laat doen. Het is veel te warm om buiten bezig te zijn. Fenna vindt het ook maar zo zo. Toch gaat ze pontificaal in de zon liggen. Gek beest.
Vanwege de warmte hebben we extra aan onze gevleugelde vriendjes gedacht. Buiten staat een schaal met water. De musjes hadden hem vrij snel ontdekt, maar de plaats vonden ze niet echt aantrekkelijk : op een kliko. Ik dacht mooi hoog en droog eh.. nat of ... toch droog. Hoe dan ook op de grond beviel het hen beter. Het klimaat verandert merkbaar. Ik maak me er niet zo druk over, want dat is al miljoenen jaren aan de gang. Ik zag laatst een foto van het Franse voetbalelftal van zo'n 15 jaar geleden en eentje van nu. Er staan nu veel meer, wat zeg ik, de meeste spelers zijn nu donker van kleur. Er waren
maar drie blanke spelers te zien. Op de oude foto was geen enkele donkere speler te zien. Het is dus echt waar, het klimaat verandert. Haha! Het wordt alsmaar warmer. Tropisch warm.
Ondanks de warmte toch een pot thee gezet. Heerlijk met citroensap erin. Via het kaartje van het theezakje werd mij gevraagd of ik liever de loterij wilde winnen of een perfecte baan vinden. De loterij natuurlijk! Met het geld heb ik vanzelf de perfecte baan : armlastigen helpen.