donderdag 26 juli 2018

Een medium

In mijn hele leven ben ik ongevraagd twee keer in contact gekomen met een medium. De eerste keer was toen ik op straat werd aangesproken door een mevrouw, die ik tot dan niet persoonlijk kende. Ze legde haar hand op mijn arm en vroeg vriendelijk : "Ruud?" Nu ben ik toch al gewend aan die naam, want mijn broer en ik werden vaker verwisseld. Maar dit keer ging het niet op, want mijn broer was een halfjaar eerder overleden. Toen ik haar antwoordde dat ik Willem ben en dat mijn broer Ruud heet, zei ze : "O, dan is het Ruud die zegt, dat het goed met hem gaat." Ze had een geruststellende toon toen ze mij dat zei. Daarna groette ze me en liep ze verder.
De tweede ontmoeting was tijdens een bijeenkomst met Indische mensen (kumpulan). Daar deed ik een donatie. Die gift gaf mij het recht om mijn hand te laten lezen. De meneer in kwestie moest wel flink aandringen, voordat ik tegenover hem plaatsnam. Ik schrok toen hij mijn hand bekeek en vertelde over mijn gezin en de relatie met mijn vader. Alsof ie al die tijd op mijn schouder gezeten had. Dat was wel wat eng om mee te maken. Maar toch, beide keren waren erg bijzonder en bevestigden mijn vermoeden : er is meer tussen hemel en aarde.